Om bogføring – hvorfor skal regnskabsmaterialet bogføres

Bogføring skaber værdi for virksomhedsejeren fordi:

Bogføring er en systematisk registrering af alle økonomiske transaktioner i din virksomhed

Alle bilag, fakturaer og pengestrømme registreres

Bogføringen danner grundlag for årsregnskabet

Bogføringen hjælper dig til at holde øje med udgifterne

Bogføringen hjælper dig til at følge med i virksomhedens overskud eller underskud

Forbereder dig på betalingen af skat, så du ikke får uforudsete opkrævninger

BOGFØRING - PAKKELØSNINGER

LILLE PAKKE

BOGFØRING

30 bilag pr. måned

DKK 500 ekskl. moms pr. måned

MELLEM PAKKE

BOGFØRING

45 bilag pr. måned

DKK 750 ekskl. moms pr. måned

STOR PAKKE

BOGFØRING

60 bilag pr. måned

DKK 1.000 ekskl. moms pr. måned

SÅDAN FUNGERER DET

1. VÆLG PAKKE

Når du har valgt Bogføring i menuen, vælger du den pakke der passer dig bedst og klikker bestil. Du betaler, hvorefter du modtager en ordrebekræftelse.

2. OPLYSNINGER

Herefter modtager du en mail fra mig med angivelse af de oplysninger du skal sende til mig så jeg kan bogføre dit regnskabsmateriale

3. GENNEMGANG

14 dage efter at jeg har modtaget dine oplysninger til bogføringen får du pr. mail tilsendt en balance og kontokort samt en kalender hvor du kan vælge det tidspunkt der passer dig bedst, hvis du gerne vil gennemgå balancen og kontokortere

ERHVERVSSTYRELSEN 10 GODE RÅD:

Erhvervsstyrelsen har lavet ti råd til god bogføringsskik, som kan hjælpe dig på vej:

  1. Prioritér god bogføringsskik fra begyndelsen – måske vokser virksomheden, og det bliver kun sværere med tiden. Det betyder daglig opsamling af transaktioner og ligeledes daglig registrering eller i det mindste ugentlig registrering af disse transaktioner. 
  2. Hav tydeligt opdelte konti og budgetter.
  3. Har du ikke flair for bogføring, så få en professionel til at lave arbejdet for dig.
  4. Hold øje med udgifterne – ikke bare pga. overblikket, men også af hensyn til skatter og afgifter.
  5. Forbered dig på betalingen af skat, så du ikke får uforudsete regninger.
  6. Planlæg ved større udgifter.
  7. Digitalisér og automatisér fakturaer og betalinger.
  8. Forkort betalingsbetingelserne eller automatisér abonnementsbetalinger, så du hurtigt modtager betaling fra kunderne. 
  9. Hold regelmæssigt øje med udestående betalinger. Du skal løbende have hånd i hanke med udestående debitorer.
  10. Skabe et systematisk overblik over virksomhedens økonomi og justér løbende, så du skaber overskud.

KONTAKT OS

Udfyld formularen, så kontakter jeg dig indenfor 24 timer.

 

SIDDER DU MED SPØRGSMÅL?

Du er altid velkommen til at ringe til os. Det er helt uforpligtende.

Indtast venligst dit navn.
Indtast venligst et gyldigt telefonnummer.
Indtast venligst en besked
Tjek venligst din captcha for at verificere at du ikke er en robot.